اورونوف نیم فصل از پرسپولیس جدا می شود؟
هافبک تهاجمی ملی پوش ازبکستانی تیم پرسپولیس همچنان از یک تیم قطری پیشنهاد دارد و ظاهرا می خواهد از این تیم جدا شود.
هفتمین پیش نشست همایش بین المللی مناسبات زبانی، فرهنگی و تمدنی ایران و شرق آسیا با موضوع «شیوه های تبلیغی بودائیان در دنیای معاصر»توسط مجتمع آموزش عالی زبان، ادبیات و فرهنگ شناسی برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری مهر، هفتمین پیش نشست همایش بین المللی مناسبات زبانی، فرهنگی و تمدنی ایران و شرق آسیا با موضوع شیوه های تبلیغی بودائیان در دنیای معاصر توسط مجتمع آموزش عالی زبان، ادبیات و فرهنگ شناسی با همکاری مدرسه عالی مطالعات فرهنگی برگزار شد.
این نشست با ارائه حجت الاسلام مرتضی آقامحمدی ، عضو هیئت علمی جامعه المصطفی و دبیری حجت الاسلام عبیری، رئیس مدرسه عالی مطالعات فرهنگی مجتمع و با حضور طلاب و دانشجویان ارائه شد.
در این نشست ارائه دهنده ابتدا خوانش هایی از دین در دنیای امروز پر مخاطب و جذاب را برشمرد که عبارتند از خوانش معنویت گرایانه و فردی؛ خوانش اجتماعی و عدالت محور؛ خوانش سنت گرا و احیاگرایانه؛ خوانش اصلاح طلبانه؛ خوانش سکولار؛ خوانش بین الادیانی و همزیستی. در ادامه به توضیح این نکته پرداخته شد که چرا خوانش فردی از دین بیشترین مخاطب را دارد.
وی در ادامه به تبیین ویژگی های جذب مخاطب در آئین بودا پرداخته و عنوان کرد: اول: آئین بودا بیشتر یک فلسفه حیات است تا دین به معنای رایج؛ دوم: به جای سخن از تکلیف، تمرکز آنها بر راهکار و راه درمان مشکلات است؛ سوم: آموزه های این آئین به منزله یک سفر معنوی با آغاز و سرانجام ترسیم می شود؛ چهارم: منزلگاه ها و مقامات در مسیر حرکت هم هر کدام فی نفسه جذابیت هایی دارند؛ پنجم: آماده سازی بسته های متناسب برای ذائقه ها و نیازهای مختلف؛ ششم: ارائه و بسته بندی جذاب و متناسب با نیازهای مخاطب؛ هفتم: بر اولویت های زندگی مدرن و راهکارهای عمل گرایانه تأکید دارند، مثل تمرکز بر آگاهی (Mindfulness) و مراقبه، تمرکز بر زندگی در لحظه حال، توجه به رنج بشری، تطبیق پذیری و انعطاف پذیری و همزیستی با طبیعت و محیط زیست؛ هشتم: استفاده بهینه و هدفمند از نمادها.
شایان ذکر است پس از بیان این نکات، اشکالات و ضعف های موجود در فعالیت های تبلیغی بودائیان ذکر شد.
{{name}}
{{content}}